2 november 2009

Freaky Friday

Man har ju alltid lite högre förväntningar på fredagar än andra dagar. Inget undantag den gångna fredagen. Jag hade hittat ett recept på broccolisoppa med parmesan och räkor som jag tänkte vi skulle testa. Huset var någorlunda iordning och tja..det var frid och fröjd helt enkelt. Jag väntade bara på att Magnus skulle komma hem med ingredienserna och sen skulle vi ha en mysig kväll.

Meeeen, så ringer Magnus och säger bara att han har krockat och blir sen! Inget mer! Blev ju nojjig såklart med det var ju han som ringde iallafall och ingen polis..... Efter en stund ringde han igen och berättade lite mer. En galen snubbe hade kommit lite väl snabbt i en kurva och kört in i audin och skrapat upp hela sidan.... Ingen skadad tack och lov. Det dröjde ytterligare någon timme innan han äntligen kom hem. Vi var lite uppskakade bägge två, men jag skulle göra min käcka soppa innan klockan blev allt för mycket. Det gick åt helv*** såklart. Hade i typ 10 ggr för mycket vatten och soppan smakade som ni säkert förstår nästan bara vatten.

Som om det inte var nog, fick Magnus avsluta kvällen med en släng av kräksjuka... (om det inte var den äckliga soppan..)

Så fredagen som skulle bli mysig slutade med kvaddad bil, vattning soppa, spyor och några tycka-synd-om-sig-själv-tårar.

Inga kommentarer: