16 augusti 2007

Tomten är far...




När jag var på fest förra veckan insåg jag plötsligt att min "närmaste" familj har vuxit och spritt ut sig väldigt mycket på väldigt kort tid. Ska nu försöka reda ut alla förbindelser, vilket inte är det lättaste. Till att börja med så har ju min sambo två barn sedan tidigare. Det är ju inte så komplicerat. Min sambos syster är gift med en man som har fem barn med några olika kvinnor sedan tidigare. De har inga gemensamma barn..än så länge. Dessutom så är han något äldre än Magnus syster så några av hans barn är stadgade och det har kommit till ett litet barnbarn. Det var den ena sidan av det hela.


Å den andra sidan ligger det till på följande sätt; Mamma har en sambo som har två barn och en svägerska (som de umgås mycket med). Svägerskan har två barn tillsammans med mr.1 men är sambo med mr.2 som också har två barn från ett tidigare förhållande. Mr.1 umgås med hela familjen men har ingen ny. (Fattas bara att syrran blir ihop med mr.1 så är cirkeln sluten..hahahha).


Visst är det fantastiskt att utöka sina "närmaste" med 200% på kort tid! Det är inte helt olikt filmen "Tomten är far till alla barnen" på våra jular. Hahaha. Men roligt har vi!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahha.. jag håller mig utanför den där soppan... lite sugen på ståhle är klart..=) Puss tilda

Anonym sa...

Ha ha ha.....har tänkt samma tanke.
Puss Mams

Anonym sa...

Och exakt vem är herr Ståhle??:-)