29 augusti 2007

Ett decennium senare




På fredag är det 10 år sedan prinsenssan Diana dog i Paris. Helt otroligt att det är så länge sedan tänkte jag när jag läste det. En fruktansvärt tragisk historia som jag kan fälla en och annan tår över.
Hur som helst så började jag fundera över vad jag gjorde då och insåg att det nog var ganska länge sedan ändå. Den dagen Diana skulle begravas gick det allra första avsnittet av "Robinson" och jag kommer ihåg att jag var hemma hos Hup (dåvarande kille) och vi låg i hans 90' säng och sappade mellan kanalerna. Vi bestämde oss dock för att titta på Dianas begravningståg genom London.. ..Vi hade ju läst att Robinson bara var mobbing-tv på högsta nivå. HAHAHA. Ja några avsnitt senare var man hooked som tusan. Jag och syrran närmast trakasserade de som röstade "fel". Får väl skylla på att man var young and clueless. Hm...


Kommer ni ihåg....Martin, Jü(!)rgen, Åsa och gänget?! :)

1 kommentar:

tilda sa...

Jag håller med.. fruktansvärd saga. Jag kommer ihåg på morgonen till natten hon dött, hennes bild var på stillbild med födelse och döds datum, satt som förstelnad i soffan och bara glodde. Då var jag med andra ord 15 år..

Robinson.. kära robinson! Där var man hooked och lika engagerad i det som allt annat vi fastnar för. Jag klarade inte av Åsa Wilbäck, men fullständigt avgudade Jürgen, han var min absoluta favvo! Hoppas han och Zai fortfarande är ett par=)