19 oktober 2010

Trött!



Efter många oroliga nätter där Otto vaknar var och varnannan timme har vi nu beslutat att testa mjölkfritt och se om det är magen som spökar. Jag vet inte om det är så, för det kan lika gärna vara en kombination av tänder, förkylning och någon utvecklingsperiod men i nuläget är jag beredd att testa vadsomhelst!

Vi har redan provat att ge honom välling på kvällarna om det är så att han är hungrig och därför vaknar, men han gillar det INTE! Vi har testat olika märken, fullkorn, mild och *** och hans moster. Men nope, Otto gillar inte välling helt enkelt.

Tröttheten börjar ta ut sin rätt efter månader av konstant avbrutna nätter. Jag orkar ingenting, tålamodet är NOLL och jag ser ut som ett vandrande lik.
Men om dagen är du fiiin, fisen.

6 kommentarer:

Ica sa...

Å så söt han är! Det där med välling är ett särskilt kapitel ;-) Jag har KRIGAT med alla 3 barnen för inte pyttsan ville nån av de äta det till en början. Men trägen vinner och tillslut blev de alla riktiga vällingslukare...så även om du inte bett om det så får du tipset av mig att prova igen och igen...det är så skönt när de äter det. Hoppas iaf att han snart sover gott om nätterna, som sagt, tänder kan vara för j....liga.
Kramis från Ica

HELENA sa...

Mormor får komma och gosa med prinsen.Puss

Sofie sa...

Leon vaknar också stup i kvarten och har gjort det lääänge :/
Han älskar välling så det får han när han ska sova.. sen har jag även provat att ge honom det en gång till under natten, men inte fan sover han bättre för det.

Anonym sa...

Juni är likadan. Har varit i två månader nu... Måste vara någon fas de går igenom vid den här åldern. Det är tufft som sjutton. Jag har tur som har Ola hemma ganska mycket just nu som kan avlasta.
Hon är inte hungrig, har inte ont i magen vad jag kan se, men jag tror hon drömmer ibland. Och ibland vill hon helst enkelt inte sova utan sitter i sängen och babblar och pratar i flera timmar tills hon tröttnar, tjurar ihop och vill bli upplockad... Suck! Hoppas på bättring snart för det är inte kul!
Kram Sara

kristina sa...

Låter jobbigt! Selma ville inte heller ha välling efter ett tag och då fick hon gröt innan hon somnade för natten, funkade på henne. Men tänder och förkylning är döjobbigt så det kan ju bara vara det också.
Mitt råd är att du kommer hit så tar jag nätterna. Kram

MOE sa...

Tack för alla tips och det är på något sätt en tröst att höra att man inte är ensam :)

Kristina; Inget dåligt erbjudande..får nog ta mig till Västervik snart :)