19 oktober 2009

Mina kåldolmar

Helgen som gick förflöt med full aktivitet. Magnus och jag städade Audin både inuti och utanpå. Det vaxades, tvättades, putsades och dammsögs. Oj så fin den blev, men det tog mycket tid och när var klara var vi ganska genomfrusna och då är varmt bad det bästa! Kvällen blev lite lugnare men jag tycker bara det är skit på TV så jag roade mig med att stryka tvätt, men kände mig plötsligt lite tragisk och slutade.....

Söndagen innehöll ingen vila... Efter frukost satte jag igång med mitt matprojekt; Kåldolmar! Jag höll på i bra många timmar och var väl färdig lagom till lunchtid. Jag är både stolt och nöjd med resultatet men inser nu att man verkligen kunde vara hemmafru på heltid om man ska laga sådana tidskrävade rätter. Det största misstaget jag gjorde var att koka på tok för mycket ris! Se nedan för att se mina första kåldolmar, innan ugnen.

Medan jag höll på i köket målade Magnus spjälsängen som blivit nedburen från vinden. Jag tror dock jag håller på resultatet ett tag till..... :)



2 kommentarer:

HELENA sa...

Ohh vad fina och goda dolmarna ser ut.

tilda sa...

Shit, de ser skitfina ut! Jag är impad!!!