18 januari 2008

Natt på Akuten

Vi hade en lite annorlunda natt i natt. Vi hade precis gått och lagt och oss och jag hade liksom precis slumrat till när Magnus klagar på att det kliar så. Jag reagerar väl inte så speciellt mycket på det..
..men till slut så tänder vi lampan för att kolla vad det är Då har stackaren utslag över precis hela kroppen! Världens allergichock. Stora nässelutslag som bara växte framför ögonen på mig. Så det vara bara att köra till akuten bums. Jag blev ju skitskraj att det skulle sätta sig i halsen.

Sen blev vi kvar där till kl. 03.30 ungefär. Magnus fick kortison och det hjälpte. Jag är glad att jag är ledig idag.

Men akuten...fy fasen vilket deprimerande ställe. Detta skarpa sterila lysrörsljus och den trista tunga stämningen. Blekgula väggar och brun plastmatta och minst sagt uttjänta möbler.
Hur kan man jobba på ett sånt ställe? (Tacksam att nån pallar..såklart)

1 kommentar:

Anonym sa...

Stackarn....jag vet hur det känns...blää