17 oktober 2007

Renovering is my life

Oj vad dålig jag har varit på att uppdatera det sista! Veckorna har flugit fram. Naturligtvis har jag en väldigt bra förklaring till mitt försvar. Magnus och jag har nämligen tagit på oss ett "litet" uppdrag. Linn, Magnus syster har en lägenhet som har varit uthyrd under en period och som blivit ganska nedgången och sliten. Som ni säkert förstår handlar vårt uppdrag om renovering.

Vi har de senaste veckorna slipat, spacklat, målat, skruvat, borrat, kaklat och byggt kök på varje ledig stund. Det tar ju sin lilla tid...alltid längre tid än man räknar med. Vi börjar närma oss slutet och snart är det bara det roligaste kvar! Nämligen själva inredningen! Tänk att jag kan tycka att allt jobb är mödan värt bara jag får köpa den rätta lampan och sätta på det rätta stället! Gå runt i diverse butiker och leta efter rätt kuddar och ljusstakar! Man är väl lite tokig...

Sen får jag bara hoppas svägerskan blir nöjd också.....

I måndags fick vi nycklarna till lilla lyan också...gissar att det blir nästa projekt..om inte det blir syrrans kök! :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vet av erfarenhet att du är superduktig på inredning...du skulle ta lite kort på dina jobb du gjort och visa på din blogg.
Vi ses till helgen.
Kram Mamma

tilda sa...

Håller såklart med mamsen.. du är grymmes duktig.. bevisar gång på gång! Vi tar väl mitt kök va, ni har ju så fint där upp redan ;) PUSS

Anonym sa...

Grymmes e faan ett grymt ord!! Ge mej lite SALT!!!
PUSS

Anonym sa...

Ja men välkommen till Sundsvall o min nya lgh den 1 dec, jag längtar verkligen efter lägenheten men har redan ångest för att börja inreda den, vill att det ska bli fint men jag har ingen ork att hålla på, den är dessutom ny renoverad,så det är "bara" inredningen att fixa. Puss Fia