7 november 2010

Visnings prep

I helgen har Magnus och jag gjort allt det där man skulle gjort för länge sedan... dvs sätta upp lister på olika ställen, måla en kant här och där, tvätta balkonggolvet, göra den andra målningen av trappen, en hel del röj i trädgården etc etc... vi hade en lång och diger lista och nu är allt överstruket. Vi gör det enbart av en anledning :) VISNING. På torsdag och lördag. Badrummen är också skrubbade och avkalkade och några av rummen är färdigstädade...igen! Knappt man vågar duscha eller äta :)

Otto slapp vara hemma i allt stök och hade det bara mysigt med moster. Lika bra det, han hämmar liksom effektiviteten något :)

Sista touchen gör jag på onsdag...dammsuger och tvättar alla golv, torkar av alla bänkskivor och spishäll i köket samt soffbord, puffar kuddar i soffan, fixar färska blommor, lite frukt och tänder värmeljus. Och så ska jag fixa lite blommor på farstubron. Ja. Sen flyr jag nog någon annanstans...syrran? Magnus flyr redan imorgon...till Washington.

2 kommentarer:

tilda sa...

Bara att komma! Jag saknar gullungen!!

Bodil farmor mormor sa...

Du och Otto är alltid välkomna till oss.
Svärmor o Farmor