6 maj 2010

Skitdag

Emellanåt har man som föräldraledig riktiga skitdagar. Idag är en sådan. Otto har haft en dålig natt och vaknat flera gånger och dessutom har han inte velat somna om efter matning. Detta har inte varit ett problem tidigare då Otto snällt har somnat i sin säng efter matningen. Barnskrik mitt i natten är psykiskt förödande. Man blir som en trasa och efter en stund är man beredd att göra precis vad som helst för sömn. Förra veckan var en som en dröm med 7-8 timmars nattsömn i sträck! Underbart är kort. Jag vet att jag låter bitter, men det skiter jag i.

Efter en dålig natt kommer det inte helt oväntat en dålig dag. Just nu står i jag i tvättstugan (Otto är tyst där på skötbordet) iklädd endast morgonrock. Klockan är 11.24. Jag har inte kammat håret, inte tvättat ansiktet...inte gjort något förutom burit omkring på mitt barn. Jo, jag har tröstätit en chokladkaka till "frukost". Det gav mig inte mindre ångest.

Jag ska inte läsa käcka mammabloggar idag!

6 kommentarer:

Linn sa...

Alla har sådana dagar ibland (i allafall om "alla" är mig själv och mina bekanta). Skit i alla måsten och bara var. Sen är jag helt övertygad om att det mycket snart är bättre igen. Otto kommer sova och du får mer energi. Jag känner med dig och är otroligt tacksam över att Leon fn sover ganska bra. Kram till dig!!!

PS. Ibland får man faktiskt äta choklad till frukost ;-D
PS2. Ni måste snart komma in till stan så vi kan fika i v.hamnen igen!!!

Fia sa...

Tänkter på dig gumman, men glöm inte bort att du är bäst och gör i vanlig ordning så gott du kan! ps. jag åt chips till middag igår och det är helt ok när man har dåliga dagar! Love!

tilda sa...

Hoppas denna natten varit bättre än igår! Tror gulleplutten vill se mosis nya bil:)!! p.s Konferens brukar innehålla en överdrift av god mat, inte denna gång. Majoriteten har levt på kakor i tre dagar, ALLA måltider. En choklad hit eller dit. Nya tag! Puss I love you

HELENA sa...

Vissa dagar är skit. Saknar er jättemycket, och ser fram emot söndag. Otto brukar ju sova gott hos mormor. Kram

S. sa...

Vissa dagar är inte roliga med en liten bebis, tyvärr, men sen kommer leenden och kärlek igen!

Har kollat igenom dina tårtor, de är ju helt galet snygga! Är tydligen inte så lärd inom tårtvärlden, för jag visste knappt att man kunde göra sånna kreationer själv.

/SeeSo på familjeliv

MaddY sa...

Jag skickar pussar och kramar till dig och lille godingen!