8 mars 2010

Första Otto-dagen ensam

Idag är första dagen som Otto och jag är ensamma hemma. Magnus började jobba idag igen och det ska erkännas att det var lite ångestladdat för mig igår. Magnus är en naturbegåvning när det gäller barn (okej, han har gjort det två ggr förut, men han är fantastisk) och hur mycket tid jag än tycker att jag har spenderat med barn, är detta något nytt.

Det har dock gått bra idag och jag börjar så sakta inrätta mig efter min lille gosses dygnsrytm och behov. Det är bara att inse att man inte kan planera dagen och man får överge även minsta lilla aktivitet om Otto vill något annat. Det är svårt att förstå och förbereda sig inför. Det känns stort att vi kom ut på en långpromenad idag ;)

Det är också omöjligt att förbereda sig på känslorna. När jag luktar på honom fylls mitt hjärta av kärlek. Så är det bara. Äkta kärlek.

5 kommentarer:

Linn sa...

Hej Olivia! Känner igen mig! Kommer ihåg de första dagarna jag var ensam med Leon. Pussa min lille brorson från mig!!! Kramar till dig =)

PS. Hoppas på att få träffa er SNART igen!!!  

HELENA sa...

Vi ses snart. Kram

tilda sa...

Puss sis, du ar grym!

tilda sa...

Tack for den fina bilden jag fick imorse.. fick ga in pa natet for att se den. Han ar det finaste jag sett. Love ya! Puss

Anne-Li sa...

Åh, Grattis, grattis till er lille kille!

Jag känner så väl igen det du skriver, det finns nog inget som är så omtumlande som att få en liten bebis... ;)