17 maj 2009

Söndagens aktivitet

Så här långt har vi nu kommit med vårt trädgårdsprojekt. Precis hela dagen har vi kämpat! Från kl. 10-21.Mitt jobb har för det mesta bestått i att bära plattorna från ett ställe till ett annat. 1½ pall har jag burit idag. Gissa om rygg och kropp är mör?! Man tror det ska gå så fort att lägga dit några plattor men det det gör det alltså inte. Jag är ändå väldigt nöjd med dagen och nu kommer det en kort vecka och sen har vi fyra "lediga" dagar som vi kan fylla med mer jobb : ) Då ska vi forhoppningsvis få ha grävt ner 18 plintar (till trädäcket sen), gjort klart en trapp och byggt en mur. Vi får se helt enkelt.









Magnus i dammet när han sågar till plattor.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fint det blir

tilda sa...

Det ser skitfint ut!!! Gud va duktiga ni är. Jag behöver en lika händig man som Magnus..=)

Gittan T sa...

Så snyggt det blir!!! Vad ni har jobbat och så
får du gratismuskler, bara en sån sak. Ni är superduktiga

MOE sa...

TACK TACK! Ja, jag längtar tills jag får plantera lite blommor och ställa fram snygga krukor...en bit kvar dock...

Anette Z sa...

Bra blir det i alla fall! Men försök att vila lite. Kram
Anette.Z

Anonym sa...

Ollen tycker det ser jättebra ut.

Anonym sa...

Har godingarna kommit?

Jenny sa...

Gud va fint darling! Herregud vilket jobb. Superfint!
Puss