7 april 2009

GeKååås


Igår åkte Jessica, Sussi, Christel och jag till Ullared och GeKås. En riktig heldag blev det! Efter vi äntligen fått parkeringsplats tog vi varsin kundvagn och trängdes bland andra shoppingglada tanter.

Ullared är som en egen lite värld med egna regler. Det gäller att hitta en lämpig "parkeringsplats" åt sin vagn för att sedan reka av ett litet utvalt område. Sen tar man med sig eventuella fynd till sin vagn och då gäller det såklart att komma ihåg var man ställde den! Inte alltid så lätt. Damklädesavdelningen brydde jag mig faktiskt inte om...det var alldeles för packat med folk och det tog mig en bra stund att hitta en väg ut! Jag fyndade städgrejer, barnkläder, hushållsgrejer, konserver, torrvaror och en massa hudvård istället.

Vi hade en riktigt trevlig dag med en massa skratt och kom hem lite fattigare. Och vi har redan planerat nästa resa :)

1 kommentar:

Anette Z sa...

Trodde du fattade att man inte åker till Ullared på loven???
Kram
Anette